Dwa dni we Wrocławiu

fotomat
foto1

W czerwcu 2017 roku młodzież naszego Liceum pod opieką pani Małgorzaty Rozmus, pani Urszuli Saj oraz pana Ryszarda Kozdronia odwiedziła Wrocław. Pomimo wczesnej godziny wyjazdu wszystkim dopisywał wspaniały humor. W miłej i sympatycznej atmosferze czas podróży minął szybko i po ponad 6 godzinach dotarliśmy na miejsce, gdzie czekał już na nas przewodnik, który od tej chwili towarzyszył nam przez cały dzień.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Ostrowa Tumskiego położonego na jednej z 12 wysp tworzących Wrocław. Jest to miejsce, z którym związane są początki miasta. Podczas spaceru mieliśmy okazję słyszeć wiele ciekawych legend dotyczących Wrocławia. Najważniejszą budowlą Ostrowa Tumskiego jest Katedra św. Jana Chrzciciela, która była kolejnym punktem naszej trasy. Duże wrażenie zrobiły na nas ołtarz, Kaplica Zmartwychwstania, liczne płaskorzeźby oraz organy i barokowa ambona powstała w XVII w. Zachwyceni urokami katedry, wyruszyliśmy w dalszą drogę, mijając przy tym historyczne i piękne budowle. Opuściwszy Ostrów Tumski, udaliśmy się na Most Tumski (potocznie nazywany także Mostem Zakochanych), który jest kolejną atrakcją Wrocławia. Dalej, spacerując urokliwymi uliczkami, zmierzaliśmy w kierunku Uniwersytetu Wrocławskiego, jednej z najważniejszych i najstarszych uczelni we Wrocławiu. We wnętrzach części głównej gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego urzekła nas Aula Leopoldyńska, największa i najbardziej reprezentacyjna sala. Równie zapierający dech w piersiach okazał się taras widokowy, z którego mogliśmy podziwiać piękną panoramę Wrocławia. Była to też wspaniała okazja to zrobienia pamiątkowych zdjęć. Następnie udaliśmy się na Stary Rynek, który był ostatnim punktem trasy wycieczkowej pierwszego dnia. Spacerując po Rynku Głównym, nie sposób było nie skupić uwagi na pięknych, zabytkowych kamienicach otaczających go z każdej strony.
Po dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do miejsca zakwaterowania.

Drugi dzień rozpoczęliśmy wizytą we wrocławskim ZOO, które jest najstarsze w Polsce i posiada najbogatszą kolekcję zwierząt. W ciągu kilku godzin mieliśmy szansę zobaczyć rzadkie i oryginalne okazy ze wszystkich kontynentów. Największą atrakcją ZOO jest Afrykarium, jedyne na świecie tematyczne oceanarium, poświęcone wyłącznie faunie Czarnego Lądu. Mieliśmy więc okazję znaleźć się w oceanicznej głębi, zaraz potem na plaży Morza Czerwonego oraz w dżungli Kongo. Było to niesamowite przeżycie. Następnie udaliśmy się do Ogrodu Botanicznego Uniwersytetu Wrocławskiego, nazywanego oazą piękna i spokoju w sercu wielkiego miasta. Stwierdziliśmy, że jest to miejsce jedyne w swoim rodzaju. To nie tylko ostoja ciszy i spokoju, ale również przepiękny ogród, po którym spacerowaliśmy z wielką przyjemnością. Urocze alejki, różnorodna roślinność, kamienne ozdoby oraz wodne kaskady pozwoliły nam odpocząć i odetchnąć.

Kolejnym, już ostatnim punktem naszej wycieczki, była Panorama Racławicka. Zabiegi techniczne wykorzystane przez autorów Panoramy Racławickiej sprawiają, że obraz można porównać do współczesnej technologii 3D. Specjalna, panoramiczna perspektywa, oświetlenie, scenografia dobudowana przed płótnem wywołują wrażenie jego głębi. Było to dla nas niezwykłe spotkanie ze sztuką.

Zmęczeni, ale zadowoleni i uśmiechnięci pożegnaliśmy Wrocław, udając się w drogę powrotną. Pomimo późnej pory, żartom i śpiewom nie było końca.

Justyna Cabaj klasa IIC

Pn Wt Śr Cz Pt So N

Bezpieczne wakacje

Gościmy

Odwiedza nas 49 gości oraz 0 użytkowników.